«SWars»
Men
 
Anakin vs. Obi-wan
 
Darth Vader srlsei
 
Mechanikai rajzok(Thanks to :Gerie)
 
Kiemelt linkek s trsoldalak
 
Forgatknyvek
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Linkcsere
Akarod hogy kitegyem oldalad a linkek kz a Linkek s Trsoldalak menpontba?Ha igen akkor kattints a menben a linkcserre s irj nekem! (Levlben majd megegyeznk)
 
Szavazs
Meik a kedvenc SW rszed a rgiek kzl?

Egy j remny
A birodalom visszavg
Jedi visszatr
n utlom a StarWarsot vagy mit!
Engem nemrdekel n mugli vagyok!
Ht a Blcsek kve!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Nvnap
 
Digitlis technika a StarWars-ban
Csillagok Hborja: Digitlis eszkzk hasznlata egy fantasztikus vilg ltrehozsban

Az Episode I : Baljs rnyak-ban tbb, mint 800 jelenet tartalmaz digitlisan ltrehozott szereplõt, segtve elmeslni egy trtnetet rges rgrõl, egy messzi-messzi galaxisban…

Hatalmas. A Csillagok Hborja Epizd I: Baljs rnyak-at George Lucas, r, rendezõ, s producer (Rick McCallummal) egy teljes univerzumot helyezett t gondolatbl a kpi vilgba, olyan vzulis gazdagsggal, amit eddig egy science fiction filmben sem lthattunk. Azzal, hogy olyan technikkat alkalmaztak, amik a filmgyrts s a film legbelsejben lakoznak, az emberek a Lucasfilm-nl s a Lucas Digital Effect rszlegben, az Industrial Light & Magic-ben olyan filmet alkottak, ami nem hasonlthat egyetlen ms filmhez sem.

Jar Jar Binks s az õrei (a Gungan faj sszes tagja) a film 3 digitlis karaktere a 66-bl.
A film 95%-a digitlis. Sznszek elvegylve digitlis szereplõkkel, bbokkal s "gumi fejet" viselõ emberekkel; bejrva hrom bolyg tjait s vrosait (Tatooine, Coruscant s Naboo), amik eredeti felvtelek, makettek, digitlis modellek s festett kpek rszeibõl lettek sszellitva. A gpek nha fizikai modellek voltak, nha digitlis modellek, nha httrfestmnyek, nha digitlis httrfestmnyek. Vz, por, tûz s fst taln vals elemek egy digitlis krnyezetben, vagy digitlis elemek, miniatûr krnyezetben. Az Industrial Light & Magic-nl (A tovbbiakban ILM) a sznszek, a technikai vezetõk, az animtorok a ltezõ sszes computer-technolgit felhasznltk, ami a tarsolyukban volt, s ha ez nem volt elg, akkor jakat fejlesztettek ki. "Ez egy digitlis httr csapat, amirõl George (Lucas) olyan sokat beszlt" mondta Barry Armour, a Computer Grafikai (CG) vezetõ.

A legends Csillagok hborja trilgia elõtrtnetben tallkozunk Anakin Skywalker-rel (Jake Lloyd), egy rabszolganõ fiatal fiaknt, akibõl a ksõbbi rszekben a flelmetes Darth Vader lesz. Anakin Tatooine-on l, egy sivatagos, szerencsejtkosokkal s trvnyenkvlikekkel teli bolygn, ahol gazdag rabszolgatulajdonos gengszterek a feketepiacon keresik meg a pnzket. Ez mind illeglis a Galaktikus Kztrsasgban, de a bûnzõk ebben a nemrgiben gyarmatostott tvoli tartomnyban kevs ellenllsba tkznek.

A Galaktikus Kztrsasg kzpontja Coruscant, egy bolyg, aminek majdnem az egsz felszne felhõkarcolkkal s ûrkiktõkkel van beptve. Ez a galaktikus kormnyzat szkhelye, az erõkzpont. Coruscant fõvrosa, Imperial City, otthona a Jedi templomnak, ahol a Jedi Tancs mrlegeli az Erõ ingadozst, teszteli, toborozza s figyelemmel kveti Jedi Lovagjait. A film kezdetn, kettõ ezek kzl (a bke s igazsg õrzõi). Obi Wan Kenobi (Ewan McGregor), egy elsznt fiatal Jedi Lovag, s tiszteletre mlt mestere Qui Gon Jinn (Liam Neeson), egy, a Naboo krl keringõ ûrkiktõhz tartanak, hogy trgyaljanak a Kereskedelemi Szvetsggel, mert azok a bolygt ostromzrral s tmadssal fenyegetik.

Szmtalan digitlis szereplõ

A Naboo tbb mrfld tmrõjû kvekbõl ll, barlangokkal krlvve. Mocsaras tavak, a nylt tenger s a fld-tmegek gazdagon vannak bortva lõvilggal. A Naboo-n kt elvlasztott, magasan fejlett civilizci l. A Naboo emberek nagyja a gynyrû fõvrosban, Theed-ben l s a fiatalon megvlasztott Amidala Kirlynõ kormnyozza a vrost, akit Natalie Portman jtszik (a ksõbbi epizdokban hozzmegy Anakinhoz, s kt gyermekk lesz, Luke s Leia Skywalker). A gungan egy ktltû faj, ami kupols vz-alatti vrosokban l a Naboo-n, Nass Fõnk ltal vezetve. Ezt az egsz fajt az ILM ksztette computeres grafikai eszkzk segtsgvel, gy, mint mg nhny naboo-i lõlnyt is.

Amikor Qui-Gon s Obi-Wan trgyalsai az ûrben keringõ hajn sikertelen vget rnek, a Naboo-ra mennek, hogy figyelmeztessk Amidala Kirlynõt. A landolsuk CG llatok fejvesztett meneklst idzte elõ. A leghosszabban vett landolsi rsz alatt 61 ilyen fura klsejû llat (6 klnbzõ fajbl) menekl fejvesztve a mocsarakbl. Minden lnynek kln bõre van, ami gy mozog, ahogy az llat fut, s mindegyiknek klnbzõ kinzete van. "Az ajkaik fl s le mozognak, gy ahogy a fejk" - magyarzza Marjolaine Tremblay, a fõ animtor. "A menekls alig nhny felvtel, de ezek nagyon fontosak, mert itt van az a rsz, amikor Qui-Gon s Jar Jar elõszr tallkoznak". Sz szerint egymsba rohannak. Jar Jar Binks, mint a tbbi gungan, egy hanyag tarts, computer-alkotta karakter, aki gy nz ki, mint egy gyk, akinek a szjt kacstl rklte, a szemei a feje tetejn vannak, s a flei a mellkasig lg. Ahmed Best sznsz adta a hangjt a karakternek. Jar Jar mostantl kezdve Qui-Gon s Obi-Wan mellett utazik tovbb, komikus 'enyhtst' advn, gy, mint a j szndk de butyuta tvedsei, amelyek gyakran jl slnek el. "Egy kicsit sszezavarodott, de megprblja jvtenni" - mondta Rob Coleman, animcis igazgat.

Digitlis karakterekkel krlvve Qui-Gon Jinn (Liam Neeson) Watto-val heccel, aki elg magasra emelte magt ahhoz, hogy arccal szembe beszlhessen a Jedi lovaggal. Watto szrnyai teljesen elmosdnak (blurring), ahogy kemnyen dolgoznak ahhoz, hogy levegõben tartsk. Qui-Gon mellett Jar Jar ll. Watto jobbjn Sebulba, aki a lbt hasznlja kezeinek, s a karjain jr.

Jar Jar az egyik computer generlta karakter a sok kzl, az Epizd I-ben. A nem emberi karakterek nagyja CG" - mondta Coleman. "Õk a film mozgsa, lete". A kamera nem mindig kveti õket; van, amikor a httrben maradnak." 66 CG karacker s lny van a filmben (plusz 33 varici ezekbõl). Tz beszl s hatnak teljes szjmozgsa van. Coleman szerint 812-szer ltjuk a karaktereket beszlni a film 1900 jelenethez kpest. Jar Jar-on kvl mg hrom fõbb CG szerplõt emlt meg Coleman: Sebulba az egyik versenyzõ Tatooine-on; Watto, egy cskavas rus ugyancsak Tatooine-on; s Boss Nass a gungan-ok kirlya Naboo-n. Ray Griffiths szolgltatta Sebulba hangjt, Andy Secomb Watto-t s Brian Blessed beszlt Boss Nass-knt. A felvtelek szma, amikben ezek a szereplõk megjelennek, negyven s nyolcvan kztt van, amik Jar Jar jeleneteinek szmval (350) sszehasonlitva elenyszõ.

Az animcit mind a ngy karakternl szmos technikval vittk vghez. Minden ember-fle karakter ruht visel a film alatt, nhnyszor tbb rtegnyit, ami procedurlis s szimulcis technikkkal lettek animlva. Radsul procedurlis animcit, dinamikt, s szimulcis programot hasznltak bizonyos elemekhez, mint pldul Jar Jar hossz flei s a telefon zsinr, ami Watto derekrl lg. "A szimulci extra realitst klcsnz a karaktereknek" - mondta Coleman. "Ez nem egy teljesen CG krnyezet. A mi CG karaktereink vals vilgi fizikval vannak megldva".

Az animtorok keyframe animcit hasznltak az egyes karakterek viselkedsnek megalkotshoz (ehhez az Avid's Softimage 3D-t hasznltak) s shape blending-et az arckifejezsekhez s a szinkron szjmozgshoz (itt az ILM sajt Caricature nevû programjt hasznltk). Az elõbb emltett programok SGI workstation-on futottak. "Ezeknek a teljesen digitlis karaktereknek meg kellett llniuk a helyket a jelenetekben olyan sznszekkel, mint Liam Neeson s Ewan McGregor, s olyan hihetõen kellett kinznik, hogy ne hvjk fel magukra a figyelmet. Ehhez egy aprlkosan kidolgozott megjelentsre van szksg" - mondja Coleman.

Hogy a munka szervezett legyen, Coleman felosztotta az animcis csoport 30-45 fõjt csapatokra. Tizent animtor dolgozott Jar Jar-on, kt-hrom Sebulba-n, ngy-t Boss Nass-on, ht Wattoo-n s t-tz a robotokon. Kilenc fle CG robot (s ezeknek varicii) tallhat az Episode I-ben. sszesen 250 jelenetben szereplnek. A robotoknl kt fle animcis eljrs lett kombinlva: keyframe animci a fõbb robotoknl s motion capture a tbbinl.

CG sztrok

Jar Jar megalkotshoz az animcis csoport a helyszneken Ahmed Best-rõl (aki Jar Jar hangjt szolgltatta) kszlt felvteleket vette segtsgl. "Heteket sproltunk meg ezzel a gyrtsi idõbõl". Az animtorok Lucas utastsait is kvettk. "George gy rta le Jar Jar- t, mint akinek nincsenek csontjai".

Ehhez a klsõ felvtelhez Theed-rõl, Naboo fõvrosrl, az ILM- nl egy makettet hasznltak digitlis elemekkel kombinlva; a vizessekhez st hasznltak. Belsõ felvtelekhez ennek az ellenkezõjt: fõleg digitlis elemek, nhny eredetivel vegytve.

Jar Jar animlshoz az R&D (kutats s fejleszts) csoport egy olyan algoritmust fejlesztett ki, amelyik automatikusan mozgatta a lny hossz fleit, mentestve az animtorokat a feladat all. Az egyik jelenetben pldul, amikor Jar Jar-nak krbefordul a feje, a flei krltekerednek a nyaka krl. "Olyan sok jelenet van," - mondja Thompson, - "hogyha egy ilyen dolgot nem kell kln animlnunk, akkor tbb idõnk jut a szereplõ alakitsra koncentrlni." Az elõzõhz hasonlan, Jar Jar legbelsõ ruharteghez, a CG vezetõ Doug Smythe egy olyan programot rt, amelyik automatikusan generlta a displacement map-eket a ruharedõk ltrehozshoz, amikor Jar Jar mozgott. Egy ruhaszimull program (ugyancsak az R&D ltal kifejlesztve) mozgatta Jar Jar felsõ ruhartegeit.

A gungan vezr Boss Nass hossz palstjnl ugyancsak a ruhaszimulcit alkalmaztk. A kirly ltrehozsnl a csapat Brian Blessed viselkedst vette alapul. "Ahogy mozgatja az ujjait, Blessed-tõl van" - mesli Hal Hickel animtor. "lethûbb lesz a karakter, ha annak az arct hasznlhatod alapul, aki a szereplõ hangjt fogja adni" - fûzi hozz Coleman. A nyl, ami Boss Nass szjbl repl ki, amikor megrzza a fejt, egy mr bevett trkk, ami a ksz lerenderelt karakterhez lett hozzadva. Br alig hasonlit Jar Jar-ra, õ is gungan: Boss Nass modellje egy Jar Jar "leszrmazott". "Ugyanazzal a testtel kezdtk" - mesli Geoff Campbell, modellezsi vezetõ. A tbbi gungan is (õrk, polgrok s az reg Tarpals Kapitnyknt ismert katona) Jar Jar modeljbõl lett kialaktva.

Campbell irnytotta annak a 18 modellezõnek a munkjt, akik tbb mint 200 szereplõt hoztak ltre az Episode I-hez, kztk a hat CG fõszereplõt. A modellek az AliasWavefront Power Animator-val s az ILM sajt software-eivel (Caricature s I Sculpt) lettek ltrehozva. Mind a hrom software SGI workstation-n fut.

Az egyik legfurcsbb karakter Watto, a tatooine-i cskavas rus, akinek rabszolgi kz tartozik Shmi (Pernilla August), Anakin dasanyja. Azutn tallkozunk Watto-val (s Anakin-nel), miutn Qui-Gon, Obi-Wan s Jar Jar elmeneklnek Naboo-rl egy megrongldott ûrhajval. A Tatooine-on alkatrsz keress kzben jutnak el Watto-hoz. Olyan szrnyakkal, mint egy kolibrinek vannak, hatalmas hasval s elefntormnyval, Watto kt kihvst is adott az animtoroknak: a lny replsnek s beszdnek megoldst. "Watto gy nz ki, mint ami nem ltezhet a val vilgban" - mesli Tim Harrington, az animtorok egyike, aki Watto-n s Boss Nass-on is dolgozott. Watto beszlsnek megalkotsnl gy dntttek, hogy a lny a szjnak bal oldalt fogja hasznlni.

"Rob (Coleman) llt modelt, s Polaroid kpeket kszitettnk rla. Ezek alapjn modelleztk meg a szj alakjt" - mesli Harrington. Az animtorok a lny vllait hasznltk mozgsnak alapjul, eszerint billentek a szrnyai. Amikor Watto lebeg, a lbai himblznak.

A szrnyak rszenknt lettek animlva. Az animtorok tbb szrnycsapst kszitettek, majd egyesvel lerendereltk õket motion blur hozzadsval (a Pixar RenderMan-jben). Watto "trai rnyk"-a sokszorostott rnykvetlssel lett elksztve; a telefonzsinr animlsnl ugyanazt a fajta szimulcit alkalmaztk, mint a ruhknl. Mivel a programnak mr az elsõ kpkocka elõtt meg kellett kezdenie a mozgs szimulcijt, Smythe csoportja erre egy, az animtorok munkjt megknnytõ "script"-et rt.

Pod Racing

A negyedik CG fõszereplõ, Sebulba, egy tatooine-i profi Pod Race versenyzõ. A "pod"-ok olyan sszetett versenygpezetek - kt hajtmû sszektve egy piltalssel - amik akr 600 mrfld/rval tudnak szguldani a sivatag fellete felett. A talajon makettekkel, a versenyben szmtgeppel lettek megvalstva. Sebulba vgig CG. Amikor nem versenyzik, a mellsõ vgtagjain jr s a lbait hasznlja kezekknt, ami furcsn nz ki, de a verseny alatt ezekkel az "extra" kezeivel sok kellemetlensget okoz ellenfeleinek. "Sokat csal" - mesli Patrick Bonneu, aki besegtett Sebulba animlsnl. "Nyerni prbl, brmibe kerljn is". Hogy a verseny alatti hatalmas sebessg illzijt elrjk, a Sebulba animcis csapat Caricature -t hasznlt a lny arcbõrnek, bajusznak s autsszemvegnek mozgatshoz, mintha a szl fjn õket. A tbbi versenyzõ kzl is sok a digitlis karakter, ahogy a ktfejû kzvettõ is.

A verseny egy hatalmas stadionban jtszdik, ami valjban egy digitlisan ltrehozott kznsggel megtlttt makettstadion. Nhny ezek kzl a nzõk kzl digitlis videoval lett felvve, majd ezek lettek 150 000 pldnyban sokszorostva. Ezek kzl 4 000, 5 000 procedurlisan lett modellezve s animlva egy egyedi "plugin" segitsgvel, amit Hiromi Ono rt az AliasWavefront Maya programjhoz. "Ezek a digitlis nzõk szabad akarattal rendelkeznek" - mesli Habib Zargarpour, CG vezetõ. "Kikerlik egymst, klnbzõ irnyokban mozognak; akr gy is dnthetnek, hogy kiszaladnak a WC-re".

A verseny krnyezete CG httrkpekkel, modellekkel s szmtalan texture map-el lett megalkotva. "Volt egy kõ s egy szikla knyvtrunk" - mesli Kevin Rafferty, CG fõirnyt. "A gyors texturzs rdekben egy kln erre a clra rt programot hasznltunk". A terep ltrehozshoz az R&D osztly egy olyan programot rt, ami egy dirket olyan s akkora tjat generlt, ami ehhez a 600 mrfld/ra sebessgû versenyhez szksges volt. Ezeknek a rszeknek az egybeillesztse Tim Alexander felgyelete alatt folytak, aki egy olyan specilis software-t hasznlt, amivel az eredeti felvteleknl hasznlt kameralencse sajtossgait adtk hozz a szmitgppel ltrehozott elemekhez. Pldul az eredeti felvteleknl az emberek s a trgyak krvonalainl kettvlasztdik a kk s a piros szn, gyhogy ez a rendellenessg a CG szereplõkhz kln hozz lett adva. Minden CG elem les fkusszal lett "lerenderelve", ezekhez lettek pl. filmszemcsk, s mlysglessg hozzadva.

Az ILM-nl a render farm nyolc-tz, 32 processzoros SGI Origin 2000-bõl llt, mindegyikben 8-10 Gb memria, kt 16 processzoros SGI R10K Power Challenger-bõl, s ngy SGI 256mhz Challenge-bõl llt. "s jjel mindenkinek az O2-je is beplt a render farm-ba," - mesli Rafferty. Ez tnylegesen mg 200 gpet jelentett.

Hrom vizulis hats (visual-effect) csoport dolgozott a filmen. Rafferty-nek volt feladata ezeknek a csoportoknak a CG vezetõinek az irnytsa, akiknek ltszma meghaladta a 100-at. Ksõbb egy kln "kisegtõ csoport" is ltre lett hozva, akik ott segtettek, ahol ppen szksg volt rjuk.

A Tatooine-on jtszd "pod race" vizulis hats vezetõje John Knoll volt; Scott Squires csapata dolgozott a Coruscant-on jtszd rszeken. Dennis Muren- a naboo-i kt nagy jelenet: a vzalatti rsz, amikor Qui-Gon, Obi-Wan s Jar-Jar megrkeznek a gungan vrosba s a film vge, a felsznen jatszd hatalmas csata a gunganok s a robotok kztt. A "pod race" esetben Knoll mg egy gynevezett "Lzad csoport"- ot is irnytott, akik tbbek kztt Power Animator-t (SGI-n), FormZ-t (auto·des•sys), Electric Image-t (Play), Commotion-t (Puffin Design), Photoshop-ot s After Effects-et (Adobe; Macintosh-on) hasznltak az ûrcsatk ltrehozsnl s animlsnl. "Szeretjk, ha egy adott jelenetben egy ember vgzi a modellezst, a megvilgtst s a kompozitlst" - mesli Stu Mashwitz, az ûrcsata jelenetek irnytja."Ez nem mûkdne a karakter animcinl, de az ûrhajknl igen".

Amikor egy Jedi Lovag fnykardja kettvg egy robotot, a robot darabjai leesnek a fldre a fizika trvnyei szerint viselkedve, egy dinamikai programnak ksznhetõen, ami specilisan az olyan jelenetekhez lett rva, ahol a robotok harcolnak.

A csatk

Az ûrcsatk rsztvevõi a srga Naboo Csillagharcosok, amik a Szvetsg csatahajjt tmadjk; egy erõdt, ami Naboo krl kering. A csatahaj egy makett; a Naboo Csillagharcosok Mashwitz s csapata ltal lettek ltrehozva, akiknek az az eszttikai kihvsuk volt, hogy a csata gy nzzen ki, mint egy Csillagok hborja beli csata."Senki sem ltott mg ûrcsatt, de mindenki tudja, hogy hogyan kne kinznie" - mesli Mashwitz. "gy kellene, hogy kinzzen, mint a Csillagok hborja-ban. A fnyforrsok gy lettek elhelyezve, mintha makettekkel dolgoztak volna (mint a Csillagok hborja trilgiban). Hasonlan a lzernyalbok: nem 3D-ben keszitettk el õket, hanem After Effects-ben lettek ksõbb ltrehozva. A nagy csatknl, mr korbban lerenderelt jelenetek lettek httrkpnek betve. rdekessg, hogy ahelyett, hogy magban a renderelõ programban lltottk volna be a vgleges nzetet, a csoport ezt inkbb After Effects-ben hozta ltre, a lerenderelt jelenetek egymsrakeversvel. "Semmi sem jtt ki egyenesen egy 3D programbl. Semmi. Mg egy olyan egyszerû dolog is, mint egy elreplõ ûrhaj, 2-3 nzetbõl lett sszetve."

Mg a Nabbo Csillagharcosok az ûrben harcolnak a Szvetsg csatahajja ellen, a fldn egy msik nagy csata folyik tbb ezer gungan katona s a Szvetsg harcirobotjai kztt, amik keyframe animcival lettek ltrehozva. A tbbszz gungan katont s robotot motion capture segitsgvel alkottk meg. A studiban egy 20 kamerbl ll Vicon8 rendszer lett fellltva. Jeff Light-ra (motion capture irnyt) lettek felhelyezve az optikai pontok s egy gungan katona lett belõle. James Tooley-bl (technikai animacis vezetõ) pedig ugyanilyen mdon egy harci robot lett. Vicon software-rel lett a mozgsuk rgztve, s ez az adat lett betpllva az ILM sajt, MOJO mozgs szerkesztõ programjba, ami talaktotta az adatot egy olyan formtumba, amit az animtorok knnyen hasznlhattak.

Br a legtbb gungan katona az elsõ sorban (az erõpajzsot tartjk) kzzel lett animlva, a htrbb levõk a motion capture adat segtsgvel.

A rgztett mozgst tbb ezer lny animlshoz hasznltk fel. A koreogrfit Maya-ban hoztk ltre. 143 mozgsi szekvencia lett megalkotva Christoph Hery (CG vezetõ) ltal, a klnbzõ lnyeknek megfelelõen. A rendering felgyorstshoz Hery egy olyan rendszert fejlesztett ki, ami a 13 perc/kpkocka szmolsi idõt 3 msodperc/kpkockra cskkentette.

"Az egyik legsszetettebb animci a 'destroyer droid'-oknl volt, mert ezek a robotok egy kerkk alakulnak t s gurulnak" - mesli Tooley.

Ebben a filmben, gy tûnik, hogy minl mlyebben vizsgldik az ember, annl tbb rszletet tall. Nem csak a ltvny szempontjbl, de fõleg az sszetett jelenetek ltrehozsnak mikntjrõl. Ami ezt az sszetettsget a legjobban illusztrlja, az Rafferty lersa az egyik jelenetrõl: "Van egy felvtel Naboo-n. A hattr egy festmny, CG s vals elemek hozzadsval; tallhat nhny CG, nhny motion capture segtsgvel ltrehozott s nhny valsgos ember a jelenetben. Mindenkinek elakad a llegzete, amikor megltja".

 
Naptr
2023. Jnius
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
Star Wars III. Helysznei
 
Jedi Academy Letltsek
 
Ami kimaradt a Star Wars III-bl
 
Karakterek
 
AT-ST WALKER
 
Szmll
Induls: 2005-07-14
 
Szavazs
Politikailag meik oldalon llsz?

Szvetsg
Birodalom
Fggetlen
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Legyen ez a kezdlapom!
Bellts Kezdlapnak!
 
Hnyan vannak itt?
 
 
Az oldal teljes tartalmnak
megtekintshez Internet Explorer
szksges

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!